5/6/14 Facebook is begonnen als digitaal smoelenboek en werd razendsnel een sociaal medium waar mensen wat persoonlijks over zichzelf vertelden aan hun vrienden. Popsterren maken er een sport van om zoveel mogelijk vrienden, volgers en Likes te krijgen, waarbij Twitter moet worden genoemd als het medium om een doorlopende stroom korte berichten te creëren, rechtstreeks van de beroemdheid naar zijn of haar volgers. Facebook biedt wat meer ruimte en structuur en geeft de gebruiker daarmee wat meer de ervaring van een publicatieforum, een nieuwsmedium, een digitaal fotoboek en een webpagina over allerlei onderwerpen. Facebook en Twitter zitten behoorlijk in elkaars vaarwater, want je bent uit jezelf een Twitteraar of een Facebooker en meestal niet allebei.
Grote artiesten zijn zelf het product en hebben een heel bedrijf om zich heen die de sociale media voeden. Het is dus meestal niet de artiest zelf, maar zijn of haar PR-manager die de updates op Facebook en Twitter plaatst. Kleinere artiesten moeten het wel zelf doen en de nieuwe media bieden voor hen geweldige kansen om, vrijwel zonder kosten, een grote schare fans te bedienen.
Voor een bedrijf is dit eigenlijk niet anders. Elk bedrijf wil graag veel publiek, want als u de kans krijgt om uw product te etaleren, en in Facebook en Twitter krijgt u die kans geheel gratis, dan zult u dat merken in de omzet. De vraag is dus niet óf uw bedrijf op Facebook moet, maar hoe.
Dit staat los van het feit dat u uzelf als professional zichtbaar maakt via Linkedin, wat vooral een verzameling digitale CV‘s is.
Nieuws rond Facebook
IDEOMA op Facebook
7/9/12 Even zieltjes winnen voor onze Facebook-pagina. Als u wilt, kunt u ons daar volgen. Het is momenteel nog wat internationaal gericht, omdat we veel met internationale partners contact hebben via Facebook, maar als we merken dat onze Belgische en Nederlandse klanten de Facebook-omgeving prettig vinden, zullen we ons ook vaker uiten op onze Facebook-pagina.
Uw reactie wordt zeer op prijs gesteld. Zegt het voort!
Om te voorkomen dat uw surfgedrag op onze website kan worden gevolgd door derde partijen, zoals Facebook, hebben wij alle actieve links e.d. verwijderd, m.u.v. Statcounter. U kunt natuurlijk nog wel onze Facebook-pagina bezoeken.
Meer informatie?
Wilt u meer informatie, een offerte of een webdemo? Vul dan hier uw gegevens in. We sturen dan per email de gevraagde informatie of geven u enkele datums voor een webdemo.