Geen netwerkverbinding bij opheffen licentie Bluebeam 2015
2/9/19 Met een paar klikjes kunt u een Bluebeam-licentie over zetten van de ene naar de andere computer. Daartoe moet u de licentie eerst opheffen vanaf de computer waar deze werkt en dan activeren op de computer waar u Bluebeam wilt gebruiken. Zo geeft u even snel een Bluebeam-licentie aan een collega of zet u die over op uw laptop omdat u een paar dagen buiten de deur bent.
Dit werkt via de online licentieserver van Bluebeam, dus controleer of uw internetverbinding werkt en of Bluebeam als veilig programma is benoemd in uw Windows beveiliging. Het is immers niet gewenst als een programma zo maar met een server ergens ter wereld gaat communiceren.
Wilt u helemaal automatisch uw Bluebeam-licentie opheffen na gebruik, overweeg dan de open licentie. Die is er alleen in de editie Bluebeam eXtreme met een jaarlijks te verlengen contract en een heel stuk duurder, maar daarmee wel beschikbaar voor iedereen in de organisatie. De open licentie is versie-, persoons- en computeronafhankelijk, werkt ook over WIFI, 4G e.d. en kijkt alleen naar het aantal gelijktijdige gebruikers. Het is een cloudlicentie, dus er is geen apart te installeren licentieserverprogramma nodig.
Het volgende geldt alleen voor Bluebeam versie 2015.
Help! Het verplaatsen van mijn Bluebeam-licentie lukt niet meer!
Het opheffen van de Bluebeam 2015-licentie lukt niet meer vanaf juni 2019, omdat de Microsoft-component die daarvoor werd gebruikt om met de online licentieserver te communiceren niet langer beschikbaar is. De enige goede reactie hierop is even snel een upgrade bestellen. Het moet immers toch een keer. Hebt u geen lopend onderhoudscontract en is er echt geen budget voor de upgrade, neem dan contact op met Bluebeam via deze pagina, kies Register or Unregister seats en vul uw gegevens in. Ze kunnen de licentie voor u opheffen, zodat deze vrij komt voor gebruik op een andere computer. Dat kan echter even duren en gaat dus helaas niet meer met een paar klikjes.
Foutmelding: installation of Microsoft SSCE x86 has failed
31/1/12 De bovenstaande melding kan soms komen tijdens de installatie van Bluebeam en ontstaat alleen als de SSCE al is geinstalleerd.
De Microsoft SQL Server Compact 3.5 Service Pack 2 moet worden verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Volg daartoe de onderstaande stappen. Bij Windows 64-bit, moeten zowel de 64-bit als 32-bit versie worden verwijderd.
Open het "Configuratiescherm" (Control Panel) via het menu Start.
Klik bij Windows 7 of Vista op "Programma's en onderdelen" (Uninstall a program)
Klik bij Windows XP op "Software" (Add or Remove Programs).
Bij 64-bit Windows, klik op "Micrsoft SQL Server Compact 3.5 Service Pack 2 x64 ENU" en dan "Verwijderen" (Uninstall of Remove).
Klik op "Micrsoft SQL Server Compact 3.5 Service Pack 2 ENU" en dan "Verwijderen" (Uninstall of Remove).
Uw reactie wordt zeer op prijs gesteld. Zegt het voort!
Om te voorkomen dat uw surfgedrag op onze website kan worden gevolgd door derde partijen, zoals Facebook, hebben wij alle actieve links e.d. verwijderd, m.u.v. Statcounter. U kunt natuurlijk nog wel onze Facebook-pagina bezoeken.
Meer informatie?
Wilt u meer informatie, een offerte of een webdemo? Vul dan hier uw gegevens in. We sturen dan per email de gevraagde informatie of geven u enkele datums voor een webdemo.